maanantai 1. lokakuuta 2012

(helppo) Kermaviili-marjapiirakka

Tämän piirakan osaa lapsetkin tehdä (ehkä voi auttaa kanamunien rikkomisessa jos ei halua välttämättä siivota sitä kanamunamönjää pöydiltä ja lattioilta).

Minä vähennän monesti grahamjauhojen määrää, ettei tule niin hirveän murenevaa, lapsilla kun tahtoo puolet olla murusina lattialla ;)

Tällä kertaa tein piirakan mustikoista ja yksi kermaviili purkki vaihtui mustikka-vaniljarahkapurkkiin. Ja oli hyvää! :)


300g voita
2 dl sokeria
2 munaa
4 dl vehnäjauhoja (laitoin 4 1/2)
2 dl grahamjauhoja (laitoin 1 1/2)
2 tl leivinjauhetta
Täyte:
2 prk kermaviiliä
2 dl sokeria
2 munaa
marjoja tai hedelmiä

Sulata voi ja jäähdytä se. Sekoita munat ja sokeri voisulaan.
Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan.
Levitä taikina uunipellille leivinpaperin päälle.
Lisää marjat tai hedelmät.
Sekoita täytteen kermaviili, munat ja sokeri keskenään ja kaada seos marjojen päälle.
Paista 200-asteisessa uunissa noin 30 minuuttia.


2 kommenttia:

  1. Pitäskin olla reipas ja antaa lasten koittaa ite leipoa joskus jotain! Mielellään tulisivat aina mun kanssa leipomaan, mutta mä en tykkää siitä häsellyksestä vieressä jos aion oikeesti jotain leipoa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän se on että sotkua siinä syntyy vähän enemmän kun lapset leipoo. Näissä perushelppoleipomuksissa annan monesti auttaa vai onko se toisin päin että minä autan... :) toisaalta monesti kyllä tulee sitten sanottua että " ei nyt ku mä vaan äkkiä teen tämän..." tms...

      Poista